IJs verkennen op de Weissensee - Reisverslag uit Neusach, Oostenrijk van Nicole - WaarBenJij.nu IJs verkennen op de Weissensee - Reisverslag uit Neusach, Oostenrijk van Nicole - WaarBenJij.nu

IJs verkennen op de Weissensee

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 Januari 2014 | Oostenrijk, Neusach

Vandaag aangekomen op de met zonovergoten Weissensee in Oostenrijk. Wat heerlijk om hier wéér te zijn.

Veel bekende gezien waaronder de crew van Weissesee4Kids. Voor deze stichting schaatsten Opa en Valérie twee jaar geleden.

Snel koffers uitgepakt, bord pasta gegeten en het IJS op. Vol in de zon 1 ronde van 12,5 km gereden. Wel even wennen hoor want soms is het ijs best slecht en diepe scheuren. Hélène kon een diep scheur niet ontwijken en heeft het ijs goed gevoelt. Maar deze bikkel slikte haar tranen snel in en hup daar gingen we weer.

Oma heeft gelijk mooie foto's gemaakt en zoekt al een plekje waar ze tijdens onze tocht gaat staan om ons te verzorgen en aan te moedigen.

Verslag uit: Oostenrijk, Neusach

Skate for Watoto Samburu

Het doel van de stichting is het verzorgen van medische en educatieve hulp voor de jeugd van de Samburu-stam in Kenia. Zij doen dit door het zelf opzetten en begeleiden van diverse kleinschalig projecten voor de gemeenschap in de Samburu-dorpen.

Mogen wij op u rekenen? Stichting Nico Lunenburg NL.02.INGB.066.44.39.314

16 Februari 2014

Cheque van €20.000 aan bestuur Watoto Samburu

31 Januari 2014

Verslag van 100 km schaatsen op de Weissensee

30 Januari 2014

Vermelding in AD: 15.000 voor Watoto Samburu

30 Januari 2014

Yes we did it!! We zijn binnen....

27 Januari 2014

S4WS klaar voor 11stedentocht op Weissensee
Nicole

Nico, Nicole en Hélène zoeken sponsoren voor hun schaatstocht in Oostenrijk. Zij gaan op dinsdag 28 jan 2014 zoveel mogelijk km schaatsten van de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee in Oostenrijk. Het totoale bedrag aan sponsorgeld is bestemd voor de Stichting Watoto Samburu in Kenia. Deze stichting is opgezet door kunstnaarsechtpaar Hans en Marianne Houtkamp. Zij willen graag iets terug doen voor de mensen waar zij zoveel inspiratie aan ontlenen voor hun beeldhoud- en schilder werk. Het doel van de stichting is het verzorgen van educatie en medische hulp voor de jeugd van de Samburu-stam in Kenia. Zij doen dit door het zelf opzetten en begeleiden van diverse kleinschalig projecten voor de gemeenschap in de Samburu-dorpen. Voorbeelden van projecten zijn: kleuterschool Kipepeo, waterputten voor 3000 mensen, ziekenhuis Simba Clinic, voedsel-voetbal-naaimachineprojecten en een atelier. Op dit moment wordt het tweede gedeelte van een basisschool van 8 klassen en diverse voorzieningen gebouwd. Een geweldig project, temeer omdat de school landelijk erkend is door de regering en daarmee een officiële status heeft verkregen. Voor de voortgang van deze projecten en uiteraard nieuwe projecten die volgen is nog veel geld nodig. Mogen wij op u rekenen? Stichting Nico Lunenburg NL.02.INGB.066.44.39.314

Actief sinds 16 Dec. 2013